Κ.Καρανικόλα: «Τα κορυφαίας ποιότητας προϊόντα μας είναι αποτέλεσμα του υψηλού επιπέδου τεχνογνωσίας μας»

Με παρουσία πάνω από 50 χρόνια στην ελληνική αγορά και με τη δεύτερη γενιά στο τιμόνι, η «Karanikolas Group» ξεχωρίζει για τη διαρκή ανάπτυξή της εντός και εκτός Ελλάδας, μέσα από τον εκσυγχρονισμό της παραγωγής, την έρευνα και το σχεδιασμό νέων προϊόντων «evik» και «sas». Δραστηριοποιείται στην αγορά του ηλεκτρολογικού υλικού από το 1967, όταν ιδρύθηκε η παραγωγική εταιρεία «ΕΒΗΚ» (Ελληνική Βιοτεχνία Ηλεκτρικών Κατασκευών) με κύρια προϊόντα: ατσαλίνες έλξης καλωδίων, λαστιχένιες μπαλαντέζες, λαστιχένια φις, μεταλλικές βιομηχανικές πρίζες.

Προσηλωμένη από την αρχή στην ποιότητα και στην εξυπηρέτηση των συνεργατών, έκανε γρήγορα γνωστό το όνομά της στην αγορά, το οποίο πλέον αποτελεί αναγνωρισμένο και καταξιωμένο brand name (evik) στον κλάδο του ηλεκτρολογικού υλικού. Στη διοίκηση της εταιρείας είναι η δεύτερη γενιά, τα παιδιά του ιδρυτή Ανδρέα Καρανικόλα, ο κ. Ιωάννης και η κ. Κωνσταντίνα Καρανικόλα, η οποία από τη θέση της Διευθύνουσας Συμβούλου, μας μίλησε για την πορεία και την εξέλιξη της «Karanikolas Group» στη συνέντευξη που ακολουθεί.

– Η εταιρεία μετρά πάνω από 50 χρόνια παρουσίας στην αγορά. Μιλήστε μας για το ξεκίνημά της και τους σημαντικότερους σταθμούς της μέχρι σήμερα.

– Μετά την ίδρυση της παραγωγικής εταιρείας «ΕΒΗΚ» το 1967, ο πρώτος σταθμός ήταν το 1990, όταν αναπτύχθηκε παράλληλα η εμπορική δραστηριότητα με εισαγωγές και διανομή λοιπού ηλεκτρολογικού εξοπλισμού: δεματικά και αξεσουάρ καλωδίων, πλήρη κατάλογο εργαλείων για τον επαγγελματία ηλεκτρολόγο, μπαλαντέζες κ.ά. Το 2002 αναλάβαμε ενεργό δράση ο αδερφός μου κι εγώ υπό την επωνυμία «ΕΒΗΚ – Καρανικόλας». Οι ιδέες, το πάθος, η όρεξη, η τεχνική και επιστημονική μας κατάρτιση συνέβαλαν στο να δώσουμε νέα πνοή, όραμα και δυναμική στην επιχείρηση. Λίγα χρόνια αργότερα δημιουργήθηκε το δεύτερο brand name της εταιρείας “sas”, με χαρακτηριστικές κατηγορίες: προϊόντα διανομής ρεύματος, φωτισμού LED, φόρτισης κινητής τηλεφωνίας.

Η πορεία της εταιρείας όλα αυτά τα χρόνια είναι ανοδική: η διαρκής ανάπτυξη και ο εκσυγχρονισμός της παραγωγής, η έρευνα και ο σχεδιασμός νέων προϊόντων “evik” και “sas”, ο σταθερός εμπλουτισμός προϊοντικών κατηγοριών, η διαχείριση ενός portfolio μεγάλων ονομάτων όπως Knipex, PCE, Nicoletti, έχουν δώσει στην Karanikolas Group μια ισχυρή θέση στην αγορά ηλεκτρολογικού υλικού, με ανεπτυγμένο δίκτυο συνεργατών, καλύπτοντας τις ανάγκες του επαγγελματία εγκαταστάτη, των τεχνικών εταιρειών και του τελικού καταναλωτή.

Την τελευταία δεκαετία, εκμεταλλευόμενη την άρτια τεχνογνωσία στο χώρο του εξοπλισμού έλξης καλωδίων και τη δυναμική της παραγωγής της, η εταιρεία μας έχει αποκτήσει έντονο εξωστρεφή χαρακτήρα με ένα συνεχώς διευρυμένο δίκτυο συνεργατών και σημαντικούς εταίρους στις διεθνείς αγορές.

– Ποια η παρουσία της EVIK στο εξωτερικό; Σε ποιες χώρες εξάγετε;

– Από το 2010 η “evik” έχει εξαγάγει σε χώρες της Ευρώπης, Ρωσία, Βαλκάνια, Β. Αμερική, Καναδά, Βόρεια Αφρική, Μέση Ανατολή. Η ετήσια παρουσία μας σε διεθνείς εκθέσεις του χώρου, συγκεκριμένα στη Μέση Ανατολή και στην Ευρώπη, έχει δώσει ένα προβάδισμα στις αντίστοιχες αγορές με κύριες στρατηγικές συνεργασίες σε Γαλλία, Ισπανία, Πολωνία, Ισραήλ, Η.Α.Ε., Λίβανο, Ομάν, Αλγερία, Αίγυπτο, καθώς και πολλές γείτονες σε αυτές αγορές, στοχεύοντας κάθε χρόνο σε νέες. Αυτή τη στιγμή τo 70% του ετήσιου κύκλου εργασιών της “evik” αφορά εξαγωγές.

– Ποια είναι τα πλεονεκτήματα των προϊόντων που παράγει η εταιρεία σας σε σχέση με τα αντίστοιχα ανταγωνιστικά;

– Η μακρά πορεία της εταιρείας μάς έχει δώσει το προνόμιο υψηλού επιπέδου τεχνογνωσίας, με αποτέλεσμα κορυφαίας ποιότητας προϊόντα. Η επένδυση σε υποδομές, μηχανολογικό εξοπλισμό και βιομηχανικό σχεδιασμό με τη συμβολή σημαντικών συνεργατών συντέλεσαν στη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος απέναντι σε άλλα ευρωπαϊκά brands: στο κομμάτι της καινοτομίας/εργονομίας, αλλά και της τιμής.

Επίσης, είμαστε και λειτουργούμε σαν οικογενειακή επιχείρηση με ευελιξία και αμεσότητα. Αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες των πελατών, παρέχουμε customized λύσεις τηρώντας τα στάνταρ ποιότητας. Η ενδυνάμωση της εταιρείας με εκπαιδευμένο προσωπικό και η άμεση επαφή της διοίκησης με τους πελάτες και τις αγορές έχει δημιουργήσει μακροχρόνιες επαγγελματικές σχέσεις και συνεργασίες που διέπονται από διαφάνεια, αποδοχή και σεβασμό.

– Με ποια κριτήρια επιλέγετε τα προϊόντα και τις εταιρείες από το εξωτερικό με τις οποίες συνεργάζεστε;

– Βασικά κριτήρια επιλογής συνεργατών, όσον αφορά τις πρώτες ύλες/προϊόντα, είναι καταρχάς η ποιότητα, η οποία ελέγχεται στα εργαστήριά μας με τον κατάλληλο εξοπλισμό και συνοδεύεται πάντα με τα απαραίτητα πιστοποιητικά και έγγραφα. Επίσης, ο σύγχρονος σχεδιασμός, τα καινοτόμα χαρακτηριστικά, η λειτουργικότητα και η εργονομία των προϊόντων που επιλέγουμε είναι σημαντικά κριτήρια, ώστε να προσφέρουμε κάτι νέο στην αγορά που θα αποτελέσει λύση ή πρόταση στις ανάγκες του επαγγελματία. Τέλος, η αξιοπιστία, η καλή επικοινωνία και η εξυπηρέτηση αποτελούν προϋπόθεση για τις συνεργασίες μας και θεωρούμε ότι είναι βασικά στοιχεία της σύγχρονης κοινωνίας και των μελλοντικών οργανισμών.

– Η EVIK παράγει μέρος των προϊόντων της στην Ελλάδα. Πόσο εύκολο είναι αυτό για την εταιρεία, μέσα σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, όπως αυτό έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια της κρίσης;

– Η παραγωγή είναι δύσκολη γιατί η Ελλάδα δεν διαθέτει μακρόπνοη βιομηχανική πολιτική. Λείπουν οι υποδομές: στήριξης, ενίσχυσης της παραγωγής και δημιουργίας κινήτρων, η ολοκληρωμένη εφοδιαστική αλυσίδα αφού υπάρχουν βασικές ελλείψεις πρώτων υλών, το εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό –το οποίο αναζητά λύσεις σε χώρες με ανεπτυγμένη παραγωγή– οι οργανισμοί που να προσφέρουν ουσιαστικές υπηρεσίες στις εταιρείες, όχι μόνο που παράγουν αλλά και που επιχειρούν να εξάγουν. Στην Ελλάδα, μέχρι και σήμερα ο καθένας, είτε άτομο είτε οργανισμός, δρα μεμονωμένα χωρίς συλλογικές συντονισμένες προσπάθειες.

Οι παραπάνω δυσκολίες, σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση την τελευταία δεκαετία και το ασταθές πολιτικό περιβάλλον, έγιναν εντονότερες επηρεάζοντας τις περισσότερες επιχειρήσεις διαφορετικών δραστηριοτήτων και κλάδων.

Για εμάς χρειάστηκε καταρχάς να εκτιμήσουμε με ψυχραιμία την κατάσταση κάνοντας ταυτόχρονα τη δική μας αυτοαξιολόγηση. Έπειτα, με συνεχή έρευνα, πολλή όρεξη, επιμονή, υπομονή και στήριξη από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη της εταιρείας μας (ανθρώπινο δυναμικό, πελάτες, συνεργάτες), καθώς και με οδηγούς την πίστη και το όραμα της διεύθυνσης, μπορέσαμε να αντιμετωπίσουμε τα δύσκολα χρόνια της οικονομικής κρίσης.

Είμαστε ευγνώμονες, όλοι μαζί τα καταφέρνουμε.

– Πώς σας έχει επηρεάσει ως εταιρεία η εν εξελίξει υγειονομική κρίση;

– H πανδημία ανέδειξε ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο, ο ένας εξαρτάται και επηρεάζεται από τον άλλον, άρα η ζωή απαιτεί ευελιξία, συνεργασία και αλληλοϋποστήριξη για να προχωρήσουμε.

Επίσης, το παγκόσμιο βεληνεκές της υγειονομικής κρίσης δηλώνει πως έχουν επηρεαστεί ή θα επηρεαστούν όλοι οι κλάδοι, οι επιχειρήσεις και οι αγορές.

Στην οικονομική κρίση της χώρας μας είχαμε τη δυνατότητα να απευθυνθούμε στους εταίρους μας στο εξωτερικό για να ισοσταθμίσουμε και να αποσβέσουμε τις απώλειες της εγχώριας αγοράς. Τώρα τα δεδομένα είναι αλλιώς, το σενάριο είναι σχεδόν το ίδιο για όλους.

Ακυρώθηκαν διεθνείς εκθέσεις στις οποίες συμμετέχουμε, επαγγελματικά ταξίδια σε εσωτερικό και εξωτερικό, με αποτέλεσμα να γίνει πιο δύσκολη η επικοινωνία και η ενημέρωση των αγορών για τα νέα της εταιρείας, αφού παρ’ όλη την τεχνολογία ο άνθρωπος χρειάζεται την προσωπική επαφή. Το lockdown πάγωσε τις πωλήσεις –με εξαίρεση τις εξαγωγές που ήταν ήδη στην παραγωγή. Αλλά το πιο σημαντικό, για τα δικά μας δεδομένα είναι ότι επλήγη ο τουρισμός, ο οποίος όντας η βαριά βιομηχανία της χώρας δεν αφήνει κανέναν ανεπηρέαστο.

Παρά τις δυστοπικές συνθήκες, η εταιρεία μας μετά το lockdown κινήθηκε σε αντίστοιχα επίπεδα με το 2019 και συνεχίζουμε με μια σταθερά ικανοποιητική πορεία. Σε αυτό συντέλεσαν –εκτός της εκτόνωσης της αγοράς– κινήσεις που είχαν γίνει το προηγούμενο διάστημα, οι οποίες απέδωσαν καρπούς από το δεύτερο εξάμηνο του 2020. Ενδεικτικά αναφέρουμε μια στρατηγική συνεργασία με διανομέα πολυεθνικής DIY αλυσίδας στη Γαλλία για την γκάμα της “evik”.

Επιπροσθέτως, τον Ιούνιο προωθήσαμε στην αγορά νέες προϊοντικές κατηγορίες, όπως: “evik” ράβδους βασάλτη για εγκαταστάσεις σε ψευδοροφές/γυψοσανίδες –μια μακροχρόνια ανάγκη του επαγγελματία με πολύ θετικά πρώτα αποτελέσματα– ολοκληρωμένη σειρά “sas” επαγγελματικών φακών κεφαλής και σε λίγους μήνες θα παρουσιαστεί αντίστοιχη με υπερτασικά πολύπριζα. Στην επιτυχία της προώθησης νέων προϊόντων παρά τις αντίξοες συνθήκες της αγοράς συνεισέφεραν η ολοκληρωμένη επαγγελματική παρουσία μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι δυνατές επαγγελματικές σχέσεις με τους συνεργάτες μας.

– Ποια είναι τα σχέδια της εταιρείας για το επόμενο διάστημα; Πού θα δώσετε μεγαλύτερη έμφαση;

– Το επόμενο βήμα, λαμβάνοντας υπόψη τη νέα πραγματικότητα, είναι φυσικά η διατήρηση της ασφάλειας του προσωπικού μας και όλων των εμπλεκομένων μερών τηρώντας όλα τα απαιτούμενα μέτρα και ενημερώνοντας διαρκώς για τις εξελίξεις. Η δημιουργία ασφαλούς εργασιακού περιβάλλοντος, σε κλίμα εμπιστοσύνης, θα επιφέρει τα μέγιστα αποτελέσματα στη λειτουργία, στην απόδοση της εταιρείας και στην εξυπηρέτηση των συνεργατών μας. Βαρύτητα θα δοθεί στην προώθηση των νέων προϊόντων στο υπάρχον δίκτυο, ούτως ώστε να καλυφθεί το κενό που δημιούργησαν το lockdown και οι ακυρώσεις εκθέσεων και events.

Η επέκταση σε νέες αγορές και ο σχεδιασμός νέων προϊόντων είναι πάντα στα επιχειρηματικά σχέδια της εταιρείας μας, προσαρμοσμένα ανάλογα με τις συνθήκες και τις ευκαιρίες των αγορών. Εν ολίγοις, η εταιρείας μας –όπως σε κάθε κρίση– θα αναζητήσει λύσεις ευέλικτης ανταπόκρισης στα νέα δεδομένα, αλλά και ανάπτυξης μέσα από αυτά.

– Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζετε συνολικά ως κλάδος; Είστε αισιόδοξη για το μέλλον του;

– Τα προβλήματα του κλάδου μας προκύπτουν καταρχάς από τις διακυμάνσεις της ανάπτυξης της οικοδομής, η οποία επηρεάζει το μεγαλύτερο μέρος της οικονομίας, καθώς και των ελλιπών επενδύσεων / έργων σε εθνικό επίπεδο. Ακόμα οι αναταραχές στον τουρισμό –όπως αυτές της φετινής χρονιάς– και το συχνό ασταθές πολιτικοοικονομικό κλίμα της χώρας μας, δημιουργούν ανασφάλεια στην αγορά στο σύνολό της.

Τα προβλήματα όμως και δη αυτά που για πρώτη φορά τώρα αντιμετωπίζουμε, είναι για να μας προκαλέσουν να ψάξουμε λύσεις, να μας προκαλέσουν να αξιολογήσουμε μια στάση ζωής και φιλοσοφία που μας έφερε στο αδιέξοδο, να μας προκαλέσουν να αλλάξουμε και να ξαναέρθουμε ο ένας πιο κοντά στον άλλον.

Ένα πρόσφατο παράδειγμα είναι του συνεργάτη μας στο Λίβανο, του οποίου τα καταστήματα και τα γραφεία υπέστησαν σοβαρές ζημιές λόγω της έκρηξης που έγινε τον Αύγουστο και παρ’ όλα τα συνολικά προβλήματα που περνάει η χώρα του, ανασυγκροτείται για την επόμενη μέρα και εμείς είμαστε εκεί να του προσφέρουμε την υποστήριξη που μπορεί να χρειαστεί για το νέο ξεκίνημα.

Ως εταιρεία αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο συνεχίζουμε για περισσότερο από 50 χρόνια και θα συνεχίζουμε. Ζούμε μια μεγάλη αλλαγή, με αφετηρία την υγειονομική κρίση, η οποία έχει επεκταθεί σε κοινωνικό επίπεδο επηρεάζοντας την καθημερινότητά μας. Στο σύνολο ο κόσμος περνάει σε μια άλλη φάση, η οποία φοβίζει για το άγνωστο που ενέχει.

Πολλοί θα βρεθούμε αντιμέτωποι με μεγάλες δυσκολίες, αλλά είμαι αισιόδοξη. Το αύριο αν και είναι άγνωστο, δεν παύει να είναι κάτι νέο και διαφορετικό που μένει να το γνωρίσουμε και μαζί να το αντιμετωπίσουμε.

Ελέγξτε επίσης

Η Olympia Electronics δίπλα στους σεισμοπαθείς της Σάμου

Το διοικητικό συμβούλιο και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εργοληπτών Ηλεκτρολόγων Σάμου κ. Δημήτρης Ζαχαριόγλου ευχαριστούν …