Cristiano Granata (Stanley Black & Decker): «Στόχος μας να εδραιώσουμε την ηγετική μας θέση στην Ελλάδα»

Ο κ. Cristiano Granata, γενικός διευθυντής της Stanley Black & Decker, Ιβηρικής και ανατολικής Μεσογείου, συστήνεται στο ελληνικό αναγνωστικό κοινό, καθώς πρόσφατα ανέλαβε υπό την ευθύνη του και τη χώρα μας και μιλά για τους στόχους που έχει θέσει για τη χώρα μας, τη στρατηγική που θα ακολουθήσει, αλλά και για τις αλλαγές που έχει φέρει η πανδημία στις καταναλωτικές μας συνήθειες.

Ποιες πτυχές της εταιρείας θα θέλατε να βελτιώσετε και να ενισχύσετε στην Ελλάδα; Μπορείτε να μας μιλήσετε για τους στόχους που έχετε θέσει για τη χώρα μας;

Μόλις ξεκίνησα στη νέα μου θέση και προφανώς είναι λίγο νωρίς για να πω τι πρέπει να βελτιωθεί. Σίγουρα, όμως, θα προσπαθήσω να ενισχύσω όσα, τόσο η εταιρεία όσο και εγώ προσωπικά, θεωρούμε τους βασικούς μας πυλώνες: ενίσχυση της σχέσης μας με τους πελάτες και ενίσχυση της εξυπηρέτησής μας προς τους πελάτες, ισχυρή οργάνωση του μάρκετινγκ, ψηφιακός μετασχηματισμός, δημιουργία μιας αποτελεσματικής οργάνωσης που να μειώνει την πολυπλοκότητα. Αυτά τα ζητήματα θα βρεθούν στο επίκεντρο για τους επόμενους μήνες.

Θα θέλατε να μας εξηγήσετε το επερχόμενο επενδυτικό σας πλάνο για τις χώρες που είναι υπό την ευθύνη σας, αλλά και ειδικότερα για την Ελλάδα;

Οι κύριες επενδύσεις μας θα αφορούν τον ψηφιακό και τεχνολογικό μετασχηματισμό. Θα αλλάξουμε τον τρόπο που επικοινωνούμε με τον τελικό μας χρήστη μεγιστοποιώντας τα ψηφιακά και κοινωνικά (social) κανάλια, για παράδειγμα στις αρχές του 2021 θα βγει στον αέρα το νέο μας website, DEWALT. Έπειτα, σχεδιάζουμε να διεξάγουμε ψηφιακές καμπάνιες μάρκετινγκ και επίσης να στηρίξουμε τους πελάτες μας μέσω των ψηφιακών μέσων επικοινωνίας. Στη συνέχεια, θα πραγματοποιηθούν περισσότερες επενδύσεις όσον αφορά την καινοτομία σε νέα προϊόντα και τεχνολογίες που θα καλύπτουν όλα μας τα brands.

Τι μερίδιο αγοράς κατέχει η εταιρεία στην Ελλάδα; Ποιος είναι ο στόχος σας για την επόμενη περίοδο;

Πιθανότατα είμαστε νούμερο 1 στην Ελλάδα στην αγορά των ηλεκτρικών εργαλείων (powertools) και στόχος μας είναι να επιβεβαιώσουμε και να εδραιώσουμε την ηγετική μας θέση και να επεκτείνουμε την παρουσία μας σε διαφορετικά επίπεδα.

Όσον αφορά το 2020, πώς έκλεισε η χρονιά όσον αφορά τις πωλήσεις και την κερδοφορία; Ποιοι είναι οι στόχοι για το 2021 γενικά, αλλά και για την Ελλάδα;

Το 2020 ήταν μια δύσκολη χρονιά για τους γνωστούς λόγους. Ωστόσο, οι πωλήσεις μας δεν είχαν τόσο αρνητικό αντίκτυπο, όσο σκεφτόμασταν ότι θα μπορούσε να έχει στην αρχή της πανδημίας. Καταφέραμε να εξορθολογήσουμε τις δαπάνες μας προστατεύοντας τα κέρδη μας και την επιχείρηση.

Υπάρχουν διαφορές μεταξύ της ελληνικής αγοράς και των άλλων αγορών που βρίσκονται υπό την ευθύνη σας; Υπάρχουν κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που θα θέλατε να επισημάνετε;

Θα έλεγα ότι για εμάς η ελληνική αγορά είναι παρόμοια με αυτή της Πορτογαλίας. Έχουν παρόμοιο μέγεθος αγοράς, όσον αφορά τον πληθυσμό και το ΑΕΠ και παρόμοια κατανομή: ισχυρή δραστηριότητα χονδρικής, πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου σε ανάπτυξη και σύγχρονη παρουσία μάρκετινγκ.

Υπάρχει κάτι νέο που θα μας παρουσιάσετε το επόμενο διάστημα ως προς τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρετε; Τι να αναμένουμε το 2021;

Ναι, αναμένουμε να κυκλοφορήσουμε πολλά νέα προϊόντα, ειδικά στο brand της DEWALT, ενισχύοντας τη γκάμα των μπαταριών μας. Επίσης, σχεδιάζουμε να προτείνουμε στην αγορά μια νέα καμπάνια μάρκετινγκ, για να ενισχύσουμε τις πωλήσεις και την απόκτηση νέων πελατών.

Πώς έχει επηρεάσει η πανδημία τη λειτουργία της εταιρείας; Πώς αντιμετωπίσατε τα όποια προβλήματα;

Η πανδημία επηρέασε όλα τα τμήματα της εταιρείας. Αλλάξαμε τον τρόπο εργασίας μας, κλείνοντας γραφεία στις περισσότερες χώρες, εργαζόμενοι εξ αποστάσεως και περιορίζοντας τα ταξίδια. Νομίζω ότι αντιμετωπίζουμε πολύ καλά αυτόν τον νέο τρόπο εργασίας και επίσης πιθανότατα θα αλλάξουμε και στο μέλλον το πώς θα λειτουργούμε υπό κανονικές συνθήκες. Είχαμε κάποιες δυσκολίες στη διαθεσιμότητα προϊόντων και στην αποτελεσματικότητα, τις οποίες όμως επιλύσαμε μετά από λίγο καιρό. Θεωρώ ότι αυτά τα ζητήματα επηρέασαν τις περισσότερες εταιρείες σε διαφορετικούς τομείς δραστηριότητας.

Κάθε κρίση λένε ότι φέρνει -τουλάχιστον για κάποιους- και ευκαιρίες. Έχετε δει να αναδύονται ευκαιρίες από την κρίση της πανδημίας για την εταιρεία σας και αν ναι σε ποιους τομείς;

Ναι, νομίζω, ότι ισχύει, καθώς βλέπουμε σε πολλές χώρες μια ισχυρή ανάκαμψη των πωλήσεών μας και τα brand μας να ανακάμπτουν γρηγορότερα και πιο δυνατά από τον ανταγωνισμό. Επίσης, όπως ανέφερα προηγουμένως, πιστεύω ότι θα μπορέσουμε να αλλάξουμε τον τρόπο εργασίας μας, αυξάνοντας την virtual διασύνδεση και επικοινωνία και μεγιστοποιώντας την αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητα. Περιμένω, επίσης, ότι από την πανδημία θα μάθουμε να είμαστε καλύτεροι άνθρωποι.

Η πανδημία έχει φέρει αλλαγές στις καταναλωτικές μας συνήθειες (π.χ. ηλεκτρονικές αγορές). Αναμένετε να δείτε κάποιες από αυτές τις αλλαγές να παραμένουν και μετά την πανδημία;

Ναι, απολύτως. H κρίση έδωσε την τελική ώθηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Οι καταναλωτές αναγκάστηκαν να κάνουν τις αγορές τους ηλεκτρονικά και έχουν πλέον αντιληφθεί ότι αυτός ο τρόπος αγορών είναι βολικός, ασφαλής και σε ορισμένες περιπτώσεις φθηνότερος. Εκτιμώ ότι ο κόσμος θα συνεχίσει με αυτές τις νέες συνήθειες και η αγορά θα βρει μια οργανική ισορροπία μεταξύ των offline και online πωλήσεων.

Ελέγξτε επίσης

Θ. Αγγουράκης: Ο απολογισμός του 2020 και οι προσδοκίες για το 2021

Το 2020 ήταν μία εξαιρετικά δύσκολη χρονιά για όλες τις κοινωνικές και επαγγελματικές ομάδες, για …

Τα Περιοδικά μας