Απ. Αποστολίδης: «Στόχος μας να εξελιχθεί η εταιρεία σε μία από τις κορυφαίες στον χώρο διεθνώς»

Με έδρα τις Σέρρες, εξαγωγές σε 28 χώρες, δύο θυγατρικές σε Τσεχία και Βουλγαρία, ιδιόκτητες εγκαταστάσεις και μηδενικό δανεισμό, ο όμιλος Αποστολίδης ξεχωρίζει για τις επενδύσεις, την καινοτομία και την ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών του.

Ο πρόεδρος της ACA Lighting κ. Απόστολος Αποστολίδης μιλά στο περιοδικό «Η», για το ξεκίνημα της εταιρείας, την εξέλιξή της και τους επόμενους στόχους.

– Πώς ξεκίνησε η ACA Lighting και ποιοι είναι οι σημαντικότεροι σταθμοί έως σήμερα;

– Η «Αποστολίδης Α.Ε.Β.Ε – ACA Lighting» ιδρύθηκε το 2001 ως μετεξέλιξη παλαιότερων εταιρειών των ίδιων εταίρων, που δραστηριοποιούνταν από το 1965, και εδραιώθηκε γρήγορα στην ελληνική αγορά. Την αρχή έκανε ο πατέρας μου Χρήστος Αποστολίδης από τη Πρώτη Σερρών, και στη συνέχεια μετεγκατασταθήκαμε στο κέντρο της πόλης των Σερρών.

Όσο η ζήτηση μεγάλωνε, δημιουργήθηκε η ανάγκη για μεγαλύτερους χώρους, και έτσι μεταφερθήκαμε στο 1ο χλμ. Σερρών – Δράμας, όπου σήμερα εδρεύει η Αποστολίδης Α.Ε. σε εγκαταστάσεις 2.900 τ.μ. Στη συνέχεια ο οργανισμός έκανε ένα από τα μεγαλύτερα βήματά του: δραστηριοποιήθηκε στον τομέα της παραγωγής και μεταποίησης, ξεκινώντας με φωτιστικά οδικού δικτύου, ενώ στη συνέχεια εισήλθε δυναμικά στο βιομηχανικό και εσωτερικό φωτισμό.

Η εμπιστοσύνη των πελατών και η συνεχής ανάγκη για νέα προϊόντα έφερε την ίδρυση της «Αποστολίδης ΑΕΒΕ», η οποία εδρεύει μέχρι και σήμερα στη ΒΙ.ΠΕ. Σερρών σε εγκαταστάσεις 8.000 τ.μ. Στη συνέχεια η εταιρεία επέκτεινε τις εγκαταστάσεις στον Πειραιά με αποθήκες συνολικού μεγέθους 4.300 τ.μ.

Αυτή τη στιγμή ο όμιλος «Αποστολίδης» αριθμεί δύο θυγατρικές σε Βουλγαρία και Τσεχία, σε υπερσύγχρονες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις 1.500 τ.μ. Ο όμιλος συνολικά απασχολεί 85 άτομα, πραγματοποιεί εξαγωγές σε 28 χώρες, με 3.500 ενεργούς πελάτες και 20.000 κωδικούς, οι οποίοι διακινούνται ταχύτατα με εξελιγμένο σύστημα logistics.

– Ποια είναι η παρουσία της εταιρείας στο εξωτερικό; Σχεδιάζετε την επέκτασή σας και σε άλλες αγορές;

– Η εξαγωγική δραστηριότητα της επιχείρησης είναι μία από τις προτεραιότητές της την τελευταία 5ετία. Η παρουσία μας άλλωστε σε 28 χώρες αυτή τη στιγμή αποδεικνύει τη βαρύτητα που δίνεται στη στρατηγική επέκτασης σε όλες τις χώρες της Ε.Ε. και όχι μόνο.

Δεν θα σας κρύψω ότι τα περασμένα έτη η εξωστρέφεια του οργανισμού βασιζόταν σε ένα ορισμένο δίκτυο συνεργατών που ήταν σταθερό, καθώς και σε ορισμένες περιστασιακές πωλήσεις σε διάφορες χώρες. Αφού πραγματοποιήθηκε η ανάλογη έρευνα αγοράς και ο έλεγχος όλων των πιθανών κινδύνων, έγινε επένδυση τόσο στη Βουλγαρία όσο και στην Τσεχία, με σκοπό πάντα την καλύτερη εξυπηρέτηση των συνεργατών μας αλλά και την ανάπτυξη των αγορών στις γειτονικές χώρες.

Εκτός από τις δύο αυτές άμεσες ξένες επενδύσεις, μέσω ίδρυσης θυγατρικών εταιρειών, ο οργανισμός κάθε χρόνο εισέρχεται στρατηγικά και σε 2-3 νέες αγορές-στόχους. Χαρακτηριστικά παραδείγματα του νέου έτους είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, οι βαλτικές και σκανδιναβικές χώρες.

Αξίζει να αναφέρουμε και τις διεθνείς εκθέσεις στις οποίες συμμετέχει η εταιρεία κάθε χρόνο, προκειμένου να συναντήσει τους υπάρχοντες συνεργάτες αλλά και να γνωρίσει νέους. Άλλωστε, ας μην ξεχνάμε πως το να εισέρθεις σε μία νέα αγορά είναι το εύκολο· το δύσκολο είναι να παραμείνεις, να εδραιωθείς και να αναπτυχθείς.

– Τι ποσοστό του κύκλου των εργασιών σας προέρχεται από το εξωτερικό;

– Το ποσοστό των εξαγωγών στον κύκλο εργασιών της εταιρείας αυξάνεται κάθε χρόνο, και αυτό οφείλεται σε ορισμένα στρατηγικά πλεονεκτήματα που διαθέτουμε έναντι του ανταγωνισμού. Μερικά από αυτά είναι η προϊοντική γκάμα που συνεχώς διευρύνεται, τα μεγάλα αποθέματα κάθε στιγμή, καθώς και η καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση που προσπαθούμε να παρέχουμε στο συνεργάτη μας μέσω ολοκληρωμένων λύσεων.

Το 2019 το ποσοστό των εξαγωγών κυμάνθηκε περίπου στο 10%, ενώ μέχρι το τέλος του 2022 ευελπιστούμε να αγγίξουμε το 20%. Εισχωρώντας σε νέες ξένες αγορές αποκτάς πολύτιμη εμπειρία, με την οποία μπορείς να πορευτείς στο άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί και αντλώντας πολύτιμες πληροφορίες να αναπτύξεις το χαρτοφυλάκιό σου, κάνοντας ακόμα πιο δυναμική τη παρουσία σου στην εγχώρια αγορά.

– Ποιοι είναι οι μεγαλύτεροι πελάτες σας;

– Όπως σας ανέφερα και προηγουμένως, η γκάμα των προϊόντων που κατέχει η «ACA Lighting» στο χαρτοφυλάκιό της είναι από τις μεγαλύτερες που μπορεί να συναντήσει κανείς στην ευρωπαϊκή αγορά. Γι’ αυτό το λόγο και το δίκτυο συνεργατών μας ποικίλλει, καθώς είναι πάρα πολύ δύσκολο για έναν μονάχα συνεργάτη να προωθήσει στο μέγιστο δυνατό όλες τις κατηγορίες προϊόντων που προσφέρουμε.

Συνεργαζόμαστε με καταστήματα ηλεκτρολογικού υλικού και φωτισμού, κατασκευαστικές και τεχνικές εταιρείες, Δήμους, αρχιτεκτονικά γραφεία κλπ. Ο κάθε συνεργάτης μας –σε όποια κατηγορία από τις παραπάνω κι αν ανήκει– έχει τις δικές του ξεχωριστές απαιτήσεις, και αυτό είναι μία πρόκληση που μας κάνει κάθε μέρα ακόμα καλύτερους.

– Τι νέο υπάρχει σήμερα στους τομείς όπου δραστηριοποιείστε και που το προσφέρει η «ACA Lighting»;

– Η επιτυχία είναι μία συνεχόμενη κατάσταση. Είναι ανάπτυξη και εξέλιξη. Με βάση λοιπόν τη στρατηγική και το πλάνο που έχουμε ορίσει, για άλλη μία χρονιά η «ACA Lighting» έχει να επιδείξει νέα προϊόντα και κατηγορίες υλικών που δίνουν πραγματικές λύσεις στον καταναλωτή.

Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο παρουσιάσαμε με μεγάλη μας χαρά δύο νέα brand, τα οποία έχουν αγκαλιάσει πολύ θερμά οι συνεργάτες μας· το «ACA Elec» που αφορά ηλεκτρολογικό υλικό και ενισχύθηκε σημαντικά από διακοπτικό υλικό ιταλικού τύπου κορυφαίας ποιότητας, καθώς και το «ACA Christmas» που προσφέρει χριστουγεννιάτικο εξοπλισμό.

Εκτός αυτών των νέων brand, οι προσθήκες στον διακοσμητικό και τεχνικό φωτισμό δεν σταματάνε, κι αυτό το επιτυγχάνουμε πάντα με την υποστήριξη και την υπερπολύτιμη καθοδήγηση των συνεργατών μας, αλλά και ακολουθώντας τις παγκόσμιες τάσεις και εξελίξεις. Προκειμένου να αντιληφθείτε το μέγεθος της ανανέωσης, θα σας αναφέρω ότι ο μέσος όρος των νέων κωδικών που προστίθενται κάθε χρόνο στη γκάμα μας υπερβαίνει τους 800.

– Ποια είναι τα πλεονεκτήματα των προϊόντων και των υπηρεσιών σας σε σχέση με τον ανταγωνισμό;

– Η εταιρεία τα τελευταία χρόνια βαδίζει σε ένα δρόμο ανανέωσης όσον αφορά τα προϊόντα της αλλά και τις υπηρεσίες της. Έχουμε επενδύσει σε ιδιόκτητο φωτομετρικό εργαστήριο, μέσω του οποίου έχουμε τη δυνατότητα να ελέγχουμε τα φωτομετρικά στοιχεία των φωτιστικών και έτσι να διασφαλίζουμε την ποιότητα και την ακρίβεια που χρειάζονται πολλά έργα στην ελληνική επικράτεια και στο εξωτερικό.

Παρέχουμε δωρεάν φωτοτεχνικές μελέτες προκειμένου να βοηθήσουμε τους συνεργάτες μας να παρουσιάσουν στον τελικό πελάτη μία πιο ολοκληρωμένη πρόταση με ρεαλιστική απεικόνιση και ακριβή αποτελέσματα.

Επίσης σχεδιάζουμε δικές μας σειρές φωτιστικών, έτσι ώστε να διαφοροποιηθούμε από τον ανταγωνισμό και να προσφέρουμε στον τελικό πελάτη κάτι μοναδικό.

Κι ακόμα, κατασκευάζουμε σειρές προϊόντων στις εγκαταστάσεις μας με σκοπό την αναβάθμιση της ποιότητας, την εξατομίκευση σύμφωνα με τις απαιτήσεις του εκάστοτε έργου, αλλά και τον γρηγορότερο χρόνο παράδοσης.

Εν ολίγοις προσπαθούμε καθημερινά να προσφέρουμε στους συνεργάτες μας προϊόντα και υπηρεσίες που θα παρέχουν σε αυτούς και στις επιχειρήσεις τους τη μέγιστη δυνατή προστιθέμενη αξία με το ελάχιστο δυνατό κόστος, είτε αυτό μεταφράζεται σε χρήματα είτε σε χρόνο.

– Με ποια κριτήρια επιλέγετε το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας σας;

– Το ανθρώπινο δυναμικό είναι ο άξονας στον οποίο βασιζόμαστε για να εξελιχθεί η εταιρεία και να γίνει μία από τις κορυφαίες στο διεθνή χώρο τα επόμενα χρόνια. Είναι ένα από τα πιο σημαντικά κεφάλαια της εταιρείας, και γι’ αυτό το λόγο επενδύουμε συνεχώς πάνω του, με ημερίδες, σεμινάρια, εκπαιδεύσεις κλπ.

Όσον αφορά την επιλογή του, αρχικά θα σας πω ότι υπάρχει μία αρκετά μεγάλη βάση δεδομένων με βιογραφικά τα οποία έχουν κατηγοριοποιηθεί βάσει των δυνατοτήτων αλλά και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών που έχει ο κάθε υποψήφιος μελλοντικός μας συνεργάτης.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης προσπαθούμε να δώσουμε στον υποψήφιο να καταλάβει ότι η προτεραιότητά μας είναι να βρούμε άτομα που να έχουν την ίδια νοοτροπία και φιλοσοφία με την εταιρεία.

Στην αγορά εργασίας υπάρχουν πάρα πολύ αξιόλογοι άνθρωποι, με πτυχία, μεταπτυχιακά, ξένες γλώσσες κλπ. Αλλά εμείς πρώτα βλέπουμε και κρίνουμε τον άνθρωπο και έπειτα τον εργαζόμενο και τα εκάστοτε προσόντα του.

– Σας έχει επηρεάσει η πανδημία; Αν ναι, πώς αντιμετωπίζετε τις όποιες συνέπειες;

– Ο όμιλος πατάει γερά στα πόδια του, έχοντας όλες τις εγκαταστάσεις του ιδιόκτητες, μηδενικό δανεισμό και χρηματοπιστωτική φερεγγυότητα. Κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, αλλά και αυτής της πρωτοφανούς για όλους μας κατάστασης της πανδημίας, δεν έπαψε να εκτελεί το σχέδιο και το πλάνο που είχε οριστεί με ορισμένες παραμετροποιήσεις όσον αφορά την εμπορική λειτουργία καθώς και τη στόχευση σε ορισμένες αγορές.

Φέτος, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ο όμιλος «Αποστολίδης» κατάφερε να διατηρήσει τον τζίρο και την κερδοφορία στα περσινά επίπεδα, και είναι πιθανό να εμφανίσει μία μικρή αύξηση μέχρι το τέλος του έτους, η οποία θα οφείλεται στα νέα brand και προϊόντα που σας προανέφερα.

– Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;

– Υπάρχει σχέδιο αναδιοργάνωσης της εμπορικής μας λειτουργίας, καθώς η σημαντική ανάπτυξη που παρουσιάζει ετησίως ο όμιλος δημιούργησε διάφορα προβλήματα στο οργανωτικό μας κομμάτι.

Επομένως, πριν πραγματοποιήσουμε το όποιο επόμενό μας βήμα, κρίνεται αναγκαίο να επανεξετάσουμε και να εκσυγχρονίσουμε τις εσωτερικές μας δομές και διαδικασίες μέσω αποδοτικών εργαλείων, προκειμένου να παρέχουμε στον πελάτη την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση, όπως κάνουμε όλα αυτά τα χρόνια.

Επιπλέον, σκοπεύουμε να επενδύσουμε περισσότερο στην ανάπτυξη και παραγωγή των προϊόντων που παράγουμε στις εγκαταστάσεις μας και να προμηθευτούμε μηχανές τελευταίας γενιάς, που θα μας δώσουν το συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του συνεχώς αυξανόμενου διεθνούς ανταγωνισμού.

Ελέγξτε επίσης

Απεβίωσε ο Πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Ανδριανός Μιχάλαρος

Απεβίωσε την Κυριακή 14 Φεβρουαρίου και ώρα 11:10, ο Πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά (Β.Ε.Π.), …

Τα Περιοδικά μας